sobota, 5 marca 2011

NEW YORK CHEESECAKE - LIME STRAWBERRY

NEW YORK CHEESECAKE - LIME STRAWBERRY (podobny do tego co go zapodają w Rodeo Drive)

PRZYGOTUJ:
tortownice 22-23 cm
papier do pieczenia

SKŁADNIKI:

CIASTO:
250 g herbatnikow typu Digestive, ja dalam Marka i Spensera
100 g masła osełkowego
2 łyżki brązowego cukru

MASA SERNIKOWA:
600 g sera na sernik, musi byc twardy, odsaczony od tej wody (polecam "Philadefia" - gdyz taki jest w oryginalnym przepisie, "Moj ulubiony" lub "Piatnica" w wiaderku, ktorego ja użyłam)
3 jajka
10-15 łyżek śmietany 30%
2 łyżki mąki
1/2 szklanki cukru pudru
wyciśnięty sok z limonki plus skórka starta z jednej limonki
2 łyżki extraktu waniliowego Marka i Spensera (nasz krajowy produkt - olejek waniliowy - ma niewiele wspólnego z extraktem ;) )

POLEWA:
150 ml smietany 30%
1 łyżka cukru pudru
sok wyciśnięty z połowy limonki (można z całej, będzie bardziej limonkowe)

Konfitura truskawkowa

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
WAŻNE! Składniki powinny leżec przynajmniej 2h w temperaturze pokojowe zanim zacznie się robic ciasto. To ciasto musi byc robione wolno. Osoby z nadmiarem energii, powinny robic to ciasto wieczorem, po calym dniu wyczerpujących zajec, ja tak zrobiłam i podziałało ;).
Wszystko po to, żeby ciasto nam nie pękło w piekarniku. MI NIE PĘKŁO hehehehe (smooth as a baby's butt).

Herbatniki zmielic w blenderze, rozpuścic maslo i dodac do herbatnikow wraz z cukrem, wymieszac. Wyłozyc na tortownice, której tylko spód wyłożony jest papierem, a boki posmarowane oliwą. Ciasteczka ugniatamy, najlepiej jakims przedmiotem z małym płaskim dnem, tak aby było zbite i równe.
Włożyc do zamrażalnika na czas przygotowania masy sernikowej.

Masa sernikowa: Śmietanę lekko ubic mikserem i dodac cukier, MIESZAC MIKSEREM NA NAJMNIEJSZYCH OBROTACH, NIE MOZNA WTŁACZAC DO CIASTA BĄBELKÓW POWIETRZA. Dodajemy twaróg, mąkę, extrakt z wanilii i jajka po kolei - nie naraz! i nadal wolno miksujemy, baardzo wolno. Na koniec sok z limonki i skórka. Wymieszane wlewamy do tortownicy na ciasteczka. Wkładamy do piekarnika.
PIECZENIE: 180'C ->20min, potem zmniejszamy temperaturę do 100 - 110'C i na 30 min. Środek powinien byc luźny, dlatego po upieczeniu zostawiamy ciasto na 2h. Mój nie był luźny. Wiec siedział w wyłaczonym piekarniku tylko 10 min, żeby nie był za suchy ani popękany.

POLEWA: na niskich obrotach ubic śmietanę z cukrem, nie ma byc ubita jak bita śmietana ale nie lejąca. Dodac sok z limonki, wolno wymieszac mikserem na najnizszych obrotach i polac sernik wyjety z piekarnika. Pozostawic do wystygniecia. Potem przykryc szczelnie sreberkiem i do lodowki, na przynajmniej 8h  lub calą noc.

Podawac można z listkiem mięty żeby był nice and cool :) i z ciepłym drżemem truskawkowym.

MADSOUL

4 komentarze:

  1. Mniam!!1 uwielbiam serniki na maxa, a limonkowe zwłaszcza :) ostatnio tez robiłam sernik, więc mam nadzieje, że w koncu uda mi sie go dodać ;)

    ChocoManiac

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam znowu, i dodałam więcej soku z limonki.
    Zamiast śmietanki 30% dodałam tzw. sour creme, czyli smietana 18-20 % jak w oryginalnym amerykańskim przepisie i sernik jest mięciutki i kremowy - mniam zjem całe sama

    MADSOUL :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SLUCHAJTA SLUCHAJTA - biala bula mowi.
    Zaryzykowalem z deka i wykonalem kilka zamianek:
    zamiast sera dodalem masy kakaowej
    sok limony na kwas cytrynowy
    smietana na zsiadle mleko
    herbatniki na wiory kokosowe
    cukier na bulke tarta

    Calosc wymieszalem, podgodtowalem na wolnym ogniu przez jakies 10 min i pozniej na nieco szybszym jeszcze 20. Potem juz tylko piekarnik i tyle - palce lizac !

    CockMasta

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty parówo nie rób sobie żartów z jedzenia bo ja z rozpędu zaczęłam analizowac powyższe hhhehheheh i myśle sobie whatta hell :)

    MadSOUL ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...