niedziela, 10 października 2010

Senegalska zupa arachidowa


Prawie zawsze na urodziny dostaję choć jeden prezent związany z gotowaniem, co mnie bardzo cieszy :) W tym roku również tak się stało - dostałam świetną książkę kucharską z daniami z różnych stron świata. Oto pierwszy przepis, który wykorzystałam.

Składniki:
125g orzeszków arachidowych czyli ziemnych ;)
wywar wołowy
2 marchewki
cebula
1 ostra papryczka
świeżo mielony pieprz
sól

Przygotowanie:

Marchew pokrojoną w kostki bądź krążki i posiekaną cebulę gotujemy w wywarze wołowym przez 30 min. Następnie miksujemy i ponownie doprowadzamy do wrzenia. Odlewamy szklankę zupy i dokładnie mieszamy z posiekanymi orzeszkami ziemnymi (ja wrzuciłam całe orzeczki do kubeczka z zupą i wszystko razem potraktowałam blenderem) miksturę wlewamy z powrotem do garnka. Wrzucamy całą papryczkę i gotujemy jeszcze przez 15 minut.
Przed podaniem usuwamy papryczkę, dodajemy sól do smaku, a już na talerzu posypujemy świeżo mielonym pieprzem.

Zupa jest bardzo syta i ma ciekawy smak, mnie bardzo przypadła do gustu, więc polecam :)



Pozdrawiam

Delicja

2 komentarze:

  1. Pewnie jest bardzo smaczna i rozgrzewająca :)
    nadchodzi jesień więc spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też myślę, że na pewno jest pyszna Delicjo :) Akurat w sam raz na pierwsze chłody :D

    Choco

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...