niedziela, 2 stycznia 2011

Kurczę pieczone

Nowy rok powitałam zajadając  pieczone kurze nóżki, na które od dawna miałam ochotę.
Wbrew pozorom nie jest łatwo upiec kurczaka tak aby mięso pysznie pachnące i nie za suche, żeby skórka była brązowa i chrupiaca, ale nie przypalona...
Połączyłam kilka wskazówek Adama Gesslera i Nigelli Lawson, zaczerpnięte z różnych źródeł i kurczę bardzo mi smakowało :)
Kluczowe, ale i niełatwe jest zdobycie dobrego kurczaka, takiego, który wiódł pełne radości życie na wolności a nie na kurzej fermie, reszta to już łatwizna :)
Ja nie upiekłam całego kurczaka, tylko jego nogi, ale można ten przepis wykorzystać do upieczenia całości.
Pieczenie zajmuje godzinę, ale całą noc kurczak się przygotowuje.

Składniki:

2 ćwiartki kurczaka
1 cytryna
1 duża cebula
łyżka soli
4 ząbki czosnku
4-5 goździków
łyżka mielonego cynamonu
łyżeczka  mielonego imbiru
 łyżeczka chili
2 łyżki sklarowanego masła


Przygotowanie:

Kurczaka w dużej misce zalewamy wodą,  wrzucamy: sól, goździki, imbir, cynamon, chili,  przekrojone na pół cebulę i czosnek. Wyciskamy sok z cytryny i dorzucamy do kurzej kąpieli.

Kurczak będzie się pławił w tych aromatach całą noc, a gdy nadejdzie czas obiadu/kolacji nagrzejemy piekarnik do 220 stopni i w tej temperaturze upieczeny kurczaka, wcześniej polanego sklarowanym masłem. Od czasu do czasu trzeba go podlewać jego własnym sokiem i po godzinie jest gotów do zjedzenia.

Można podawać go z czym kto lubi, ja zjadłam z selerem naciowym, gotwaną marcheweczką i sosem czosnkowym - mniam!

Szczęśliwego nowego roku i smacznego :)

Delicja

1 komentarz:

  1. No brawo Delicjo :D Pierwszy przepis po swietach i od razu pyyycha :D Wydaje sie mega aromatyczny ;)

    Pozdrawiam!
    ChocoManiac

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...