wtorek, 16 listopada 2010

Kurczak w chrupiącej serowo-ziołowej panierce


Miałam wielką ochotę na trzydaniowy, polski obiad :) Koniecznie z kotletem z filetu z kurczaka, ziemniakami i sałatką. Postanowiłam jednak ulepszyć panierkę i zrobić mieszankę z sera żółtego, parmezanu, bułki tartej oraz różnych ziół. Do tego ziemniaczki, tym razem zapiekane w piekarniku i świeża sałatka :)

Składniki na kotlety:
podwójna pierś z kurczaka
ser gouda lub cheddar w kostce
parmezan
bułka tarta
zioła: ja użyłam bazylii oraz pietruszki ale można śmiało użyć takich jakie ma się pod ręką
sól i świeżo mielony pieprz
olej, 2 jajka

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka dzielimy na cienkie kotlety, jeśli potrzeba to rozbijamy. Nacieramy solą i świeżo mielonym pieprzem. W jednym talerzu roztrzepujemy jajko, a w następnym sypiemy trochę bułki tartej oraz ścieramy obficie ser żółtego i parmezanu. Dosypujemy dużo ziół oraz pieprzymy. Na patelnie rozgrzewamy mocno olej. Każdy kawałek mięsa moczymy w jajku z dwóch stron a następnie panierujemy w bułce z serami i ziołami. Ja opanierowałam dwukrotnie dla uzyskania grubszej, chrupiącej skorupki ale jak kto woli :) Smażymy na rozgrzanym tłuszczu ok. 2 minuty z każdej strony do zarumienienia. I tak oto pyszne chrupiące serowe kotlety są gotowe :)

Ja podałam z ziemniaczkami najpierw podsmażonymi na oliwie, a później pieczonymi w piekarniku wraz z dwoma ząbkami czosnku, pieprzem, tymiankiem, rozmarynem i skropionymi cytryną. Sałatkę natomiast przyrządziłam z sałaty, pomidorów, rzodkiewek, ogórka i sosu z cytryny, oliwy, miodu i ziół.

Jeśli macie ochotę na tradycyjny obiad - smacznego! :)

ChocoManiac

2 komentarze:

  1. hehe ile nagotowaliście tych kurczaków, zapsa na cały tydzień? ;) Też chcę!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. pff, cały tydzien ;) hehehe Dwa dni i ich nie ma :P

    Czeko

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...